Kontejnerová doprava se ve sklizni výtečně osvědčila
05.08.2015 21:51Dlouhou dobu nebylo použití kontejnerové dopravy ve sklizni možné. Ačkoli nápad s kontejnery na okraji pole a jediným podvozkem - hákovým nosičem kontejnerů - se zdála býti dobrá volba, v praxi tento systém narážel na úskalí a plné kontejnery šly velice problematicky natahovat.
Nyní, díky špičkovým podvozkům ITRUNNER je to možné!!!
Pojďme se podívat na klíčové vlastnosti těchto podvozků:
- výkonná natahovací síla háku. Udávaných 22 tun v případě dvounápravového nosiče ITRK 22.23X7 je běžná realita 26 tun
- sklopný hák pro snížení natahovacího úhlu kontejneru. I při plném naložení kontejneru Vám tak materiál nepřepadne přes zadní vrata
- vrchní rozpěrný hydraulický válec. Využívá při natahování težkých kontejnerů celé váhy tažného prostředku.
- pomocný hydraulický válec pro sklápění. Pomáhá hlavním pístům hákového mechanizmu překonat mrtvý chod (při zátěži nad 20 tun)
- LoadSensingový rozvěděč s dálkovým ovládáním. Vysoká účinnost hydrauliky s nízkým průtokem oleje a jemnou regulací
Příklad:
Výkonnost mlátičky za den - 200 tun (hodinnová výkonnost 20 tun)
Vzdálenost do skladu 2 x 15 minut (10 km), čekací doba 30 minut
Pro hladký průběh vyprazdňování je optimální 3 ks kontejnerů o kapacitě 25m3, jeden hákový nosič ITRunner, jeden tažný prostředek, jeden šofér
Oproti konvenčnímu řešení zde máme úsporu jednoho návěsu, jednoho traktoru a jednoho šoféra
V zemědělské praxi tak jeden podvozek a tři kontejnery o objemu 25 m3 vystačí k tomu, aby obsloužili sklízecí mlátičku o výkonu 400 koní a denním výkonem 200 tun.